1403/01/31

.: آثار استاد رستگار

أحدث المنشورات المتعلقة

زیارت عارفانه

حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) یکی از مفاخر بزرگ تاریخ اسلام محسوب می‌شوند و شخصیت و زندگانی ایشان از نکات برجسته و ویژه‌ای برخوردار است. حضرت احمدبن‌موسی(ع) برادر بزرگ امام‌رضا(ع)،اسوة تقوی و ولایت‌مداری است که مرقدپرفیضش درشیراز قرن‌هاست به هدایت‌شیفتگان اهلبیت مشغول‌می‌باشد. الطاف و مرحمت‌های‌حضرت‌شاهچراغ به زائرین حرم‌مطهرش و دوستداران غایب‌وحاضرش پیوسته‌ومدام است. حاجات‌‌ آنان را برآورده می‌سازد و مقاصدشان تأمین می‌فرماید. حرم‌مطهر، ملجاء و مأوای حاجتمندان است. وقتی اسباب از همه جا منقطع می‌گردد به این آقا پناه می‌برند. زمانی که به حرم مطهر مشرف می‌شوند بهجت و سرور سراپای وجودشان را دربر می‌گیرد و با لطافتی روحانی درحالی که نور امید در چشمانشان می‌درخشد حرم را ترک می‌کنند.






المعرفة كلستان

موضوع اين کتاب، گفتارهايي درباره راه و رسم زندگي و راهنمايي‌هايي درباره مواجهه با سختي‌هاي زندگي با بهره‌گيري از جنبه‌هاي تربيتي قرآن است. نگارنده بعد از توضيح درباره لزوم اميد و جايگاه اميدواري در زندگي به بررسي اين مفهوم در قرآن مي‌پردازد. سپس صفات انسان‌هاي بانشاط و شادمان را از ديدگاه قرآن و ائمه بازگو نموده، راه‌هاي رسيدن به نشاط روحي و معنوي را ذکر مي‌کند. در این کتاب همچنين مطالبي درباره شيوه‌هاي صحيح رفتار و گفتار با افراد ديگر و ارتباطات اجتماعي و ويژگي‌هاي مثبت اخلاقي که هر فرد بايد در زندگي شخصي خود کسب کند و براساس آنها راه و رسم زندگي خود را ترسيم کند بازنمايي شده است. این کتاب با هدف ارائه الگوهاي قرآني و ديني درباره اخلاق و رفتار تهيه و تدوين شده است.




حضرة سید امیرمحمد بن موسی (ع)

يحتوي هذا الكتاب على الصلوات محمد بن موسى، المعروف باسم "محمد عابد،" شقيق الإمام الرضا (ع) وحضرة شاهچراغ(ع) هو مكتوب وتحريرها وترجمتها إلى الفارسية التي كتبها محمد حسين الازدهار، وبالإضافة إلى الحج طقوس وصفا موجزا انه هو شخصية وحياة وتاريخ الشهيد ملاذ دفن آية الله سید عبدالحسین دستغیب بالقرب من ضريح الكتاب.




على عتبة جنان: الإمام حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) يصلي والتاريخ

الإمام أحمد بن موسى الكتاب زیارت المعروفة باسم "شاهچراغ" أخيه الإمام الرضا (ع)، الذي هو مكتوب وتحريرها وترجمتها إلى الفارسية التي كتبها محمد حسين الازدهار، وبالإضافة إلى الحج طقوس وصفا موجزا لشخصية والسيرة هو.




زیارت نامه و شرح حال شاهچراغ (ع)

این کتاب که در قطع جیبی و 52 صفحه تدوین شده است مشتمل بر دعای اذن دخول، ادعیه هایمناسب قرائت در حرمین شریف، زیارت نامه مختص حضرت شاه چراغ (ع)، زیارت نامه مختصر حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت وارث، زیارت نامه حضرت علی اکبر (ع)، و دیگر شهدای کربلا، زیارت امام زمان (عج) زیارت نامه حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، زیارت امین الله، دعای حضرت صاحب الامر (ع) می باشد. در بخش دیگر از کتاب شرح مختصری از زندگی حضرت شاهچراغ (ع) و نمونه هایی از کرامات ایشان و شرح مختصری از زندگی حضرت ید میر محمد بن موسی (ع) آمده است. این کتاب همچنین دارای صفحاتی ویژه آداب زیارت مراقد شریف بوده و نگاهی نیز به اقدامات انجام شده در حرمین مطهر نموده است. این مجموعه ارزشمند را آقای محمد حسین رستگار تهیه و تدوین نموده است.






این شرح بی نهایت

محمدحسین رستگار یکی از نویسندگان پر کار شیرازی در دو حوزه فرهنگ و مذهب و چهره ای شاخص در عرصه های ورزش و ترجمه و سال ها از مدیران ارشد حرم مطهر حضرت سید میر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و سید میر محمدبن موسی(ع) و از ناشرین برتر در حوزه نشر آثار عرفانی و به حق از فارس پژوهان و شیرازنگاران عصر و زمانه ماست.




ح‍ض‍رت‌ اح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌ و م‍ح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌(ع)

کتاب با مقدمه ای در قداست اماکن متبرکه و فلسفه زیارت آغاز می شود و سپس با ذکر آداب زیارت مراقد شریف، شرح حال مختصری از احمدبن موسی (ع) و حضرت سید میر موسی (ع) را نگاشته به نمونه هایی از کرامات ایشان اشاره می نماید. زندگی نامه دومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب و مدایحی که پیرامون حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت امیر احمد (ع) آمده است را ذکر می نماید. کتاب دارای دعاها و زیارت نامه هایی از جمله زیارت نامه حضرت شاهچراغ (ع)، اذن دخول، زیارت نامه مختصر حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت وارث، زیارت نامه حضرت علی اکبر (ع)، زیارت امین الله و ... می باشد. این مجموعه همچنین مطالبی پیرامون فعالیت های ساختمانی، تأسیساتی، فرهنگی و .... مرتبط حرمین شریفین را در بر دارد. کتاب که توسط آقای محمد حسین رستگار تهیه و تدوین شد در قطع وزیری و در 56 صفحه به علاقه مندان عرضه شده است.

 

 




م‍ح‍ب‍ان‌ اه‍ل‍ب‍ی‍ت‌(ع‌)

شرح کرامات حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شفا یافتگان در این بارگاه ملکوتی موضوع این کتاب است. مجموعه پس از مطالبی پیرامون اهمیت توسل به اهل بیت (ع) و تاریخچه زیارت و آداب و فرهنگ آن به اهمیت و آداب دعا می پردازد و سپس شرح مختصری از زندگی نامه، احوال و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) را ذکر می نماید. این کتاب که توسط آقای محمد حسین رستگار تألیف و نگارش یافته رویدادهای معجزه گونه واقع شده در محضر حضرت حضرت شاه چراغ (ع) را با مدارک و مستندات تاریخی برشمرد و شرحیکوتاه از شفا یافتگان در این حرم شریف را بیان می نماید. در این تألیف که به قط وزری و در تعداد 156 صفحه ارائه شده با زندگی و چگونگی شفای بیت و چهار تن از متحمین شفای حضرت حق آشنا می شود.




راه میکده در سلوک الی الله

كتاب حاضر، در زمينه‌ي "عرفان" و "آداب طريقت"، با استناد به آيات و احاديث و اشعار اين عناوين را شامل مي‌شود: اهميت معرفت نفس، منازل سلوك و آداب آن، اخلاص در عبادت و طريق آن، يگانگي و توحيد ذات اقدس الهي، مفاتيح الغيب "اسماي الهي"، عشق و محبت، اهميت ذكر و ياد خدا، اهميت نماز، اهميت نوافل، اهميت قرآن و آداب آن، اهميت توسل به اهل بيت (ع)، و اهميت شيخ و استاد.




اماکن متبرکه و زیارتی شیراز

کتاب اماکن متبرکه و زیارتی شیراز(بارگاه اهل بیت علیهم السلام) تألیف نویسنده و پژوهشگر معاصر استاد محمدحسین رستگار یکی از مجموعه کتب شناخت و مطالعه حول محور شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و از جمله منابع شیراز پژوهی
است.




شیراز شهر عشق

در فصل اول كتاب، استان فارس از نظر جغرافيايي بررسي مي‌شود. در فصل دوم مطالبي درباره‌ شيراز، درج شده، سپس درباره‌ي فرهنگ و آداب، لهجه‌ي شيرازي، سوغات شيراز و زلزله‌ي شيراز سخن مي‌رود. اطلاعات فصل‌هاي بعدي در ارتباط با اين موضوعات است: "اماكن مذهبي، نقاط زيارتي"، "مساجد شيراز"، "مدارس شيراز"، "اقليت‌هاي مذهبي"، "عرفا، دانشمندان، شعرا و هنرمندان شيراز"، "جلوه‌هاي هنر در شيراز"، "آثار باستاني و ديدني شيراز"، "بازارهاي مهم شيراز"، "موزه‌هاي مهم شيراز"، "باغ‌هاي شيراز"، "گردشگاه‌هاي مهم اطراف شهر شيراز"، "بوستان‌ها و پارك‌هاي شيراز"، "مجموعه‌هاي ورزشي شيراز"، "مراكز فرهنگي"، "هتل‌ها"، "دانشگاه‌هاي شيراز"، "بيمارستان‌ها" و "ضرب المثل‌هاي متداول در بين مردم شيراز". گفتني است تصاويري از اماكن مذهبي، آرامگاه عرفا، بازار و اماكن ديگر در بين صفحات كتاب گنجانده شده است. 

 

 

 




آس‍ت‍ان‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ س‍ی‍د ع‍لاءال‍دی‍ن‌ح‍س‍ی‍ن‌(ع)

کتاب در قطع وزیری و 112 صفحه توسط آقای محمد حسین رستگار نگارش و تدوین یافته است و در آن به شرح احوال و شخصیت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و دیگر امام زاده های شیراز می پردازد. در این مجموعه ضمن آشنایی خواننده با فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) به چگونگی حضور حضرت حسین بن موسی (ع) در شیراز پرداخته و اطلاعات جامع و کاملی پیرامون مبنای بقعه متبرکه ایشان ارائه می نماید. صحن، ساعت، گنبد، گلدسته ها، ایوان، درب های ورودی، ضریح مطهر و توسعه اطراف حرم از مطالب این مجموعه است. نگارنده سپس سایر نقاط زیارتی و امام زادگان شیراز را معرفی نموده و درباره هر یک از آن والا مقام مطالبی را به رشته تحریر می آورد. کتاب دارای صفحاتی رنگی است که طی آن تصاویر از حرم شریف به دید علاقه مندان می رسد.




کن جاریا کما هو العشق


    ان موضوع الکتاب یتمحور حول ایجاد الارتباط المؤثر مع الآخرين على الاسس التربوية لكلام الوحي الالهي (( القرآن الكريم )) ، يعتقد الكاتب ان ليس للعالم معنى بدون العشق و المحبة و كل شيء يتكامل باتجاه هذا المعنى و الصفة الالهية ، ان الحياة تكتسب معناها عندما ينجح الانسان في ايجاد الارتباط مع قلوب الآخرين ، و لكن ذلك يستلزم امتلاك روح رحيمة و لطيفة يمكن اكتسابها و الحصول على هكذا روح بمعرفة النفس و معرفة الله و طاعة ذات اباري تعالى ، جاء في الرواية عندما يضع شخص يده بيد الصديق قاصدا الله تعالى فان الله تعالى ايضا يضع يده بين يدي هذين الصديقين و ان هذه الصداقة كم ستكون جميلة و مستديمة . تمت كتابة الكتاب على 16 فصلا ، يشتمل كل فصل على نقاط و مواضيع دقيقة بشان الطرق المؤثرة لايجاد الارتباط مع الآخرين ، و يتعرف القاريء من خلاله على جميع تفاصيل الارتباط السليم و الخلاق .




دایرة المعارف سفر


ان محقق هذا الكتاب قدم اثرا خالدا و سفرا غنيا يعرف مخاطبيه على اسرار و دقائق السفر و انه محبوب و ملفت لنظر السياح . ان مؤلف الكتاب يقدم المعلومات اللازمة و العلوم الخاصة بالسفر من كل جوانبه و يهدف الى توفير ارضية مطمئنة و مرضية للمسافرين . نقرأ في هذا الكتاب :
مرشد السياحة و التجوال في ايران ، يعرف محافظات البلد و الاماكن الجذابة ، انواع السفر ، طرق السفر ، الامن في السفر ، المقررات الجمركية ، اشعار و قصائد و امثال السفر ، الاحكام الشرعية للمسافر ، آداب السفر ، عناوين الفنادق و المضايف ، التعريف بمواقع الانترنت التي تعنى بالسياحة    و حجز تذاكر الطائرات ، القطارات و الباصات و مئات المواضيع المفيدة الاخرى حول السفر و المسافر .
ان كتاب (( راهماي دائرة المعارف سفر )) تم طبعه بقطع وزيري و جلد كالينكور على 452  صفحة بالصور و بورق مرغوب و تصاميم جميلة و جذابة و يحتوي على صور ملونة عن الاماكن السياحية الجذابة و خرائط الطرق في ايران .




بارگاه نور

"کتاب بارگاه نور مجموعه کاملی است که می‌تواند علاقه‌مندان به آگاهی از سیر تحولات تاریخی و اجتماعی مرتبط با حضرت شاهچراغ(ع) را مستغنی نماید. این مجموعه که در دو گونه صحافی گالینگور و شمیز به بازار عرضه شده است. تحقیق، پژوهش و تألیف آقای محمدحسین رستگار است و دارای 282 صفحه است. کتاب دربرگیرنده شرح احوال و شخصیت حضرت، فضایل مادر ایشان، بیعت مردم مدینه با حضرت، عزیمت از مدینه به طوس، ورود به سرزمین فارس، شهادت، آشکارشدن مزار شریف، مناسبت نامیدن حضرت احمدبن‌موسی(ع) به «شاهچراغ» و زیارت‌نامه‌های مربوطه است.




سر العبودية

في كتاب سر العبودية (راز بندكي) يتم طرح و تبيين طرق عبودية الباري تعالى و تصفية داخل الانسان و تهذيب النفس . ان هذا الكتاب يعتبر مرشد سالكي طريق الحق للوصول الى مقام العبودية العالي .
    ان محمد حسن رستكار ، الکاتب ، یعتقد انه بالاستفادة و الاستعانة بالايات الربانية يكون الوصول الى ملكوت رب العالمين عن طريق العبودية الخالصة لله الرحيم و الاهتمام بتطبيق اوامره ، و هو يكتب و یقول : ان السالك عندما يبلغ درجة العشق لمحبوبه و تشتعل داخل جسمه و روحه ذائقة وصال الحبيب و يصبح كله متيما بالحبيب ، و هو في هذه الحاله اي عندما يكون متيما ، كلما يكون ساكتا يعطش و یحرص اکثر ، ستتوسع و تزداد محبة المحبوب في قلبه و سيتصل و يسير الى منابع المحبة النيرة ، هناك سيكون جديرا بالعبودية و سيخرج من بيت الجسم المظلم الى دار النور و السرور .




حكايت مهر

 

در اين كتاب شرح حال و محل قبر امامزادگان و بزرگان مدفون در شيراز هم‌چون شاهچراغ بيان گرديده؛ ضمن آن كه شرح حال مختصري از ايشان نيز بازگو شده است. افزون بر اين، در كتاب اشعاري در توصيف اين اشخاص و مقبره‌ي آن‌ها به همراه اشعار به كار رفته در قسمت‌هاي مختلف اين مكان‌ها نظير درب ورودي، درب ضريح، و دور ضريح درج گرديده است.




شاهچراغ

الکتاب القیم " شاه جراغ " اثر قیم فی مجال التعریف بشخصیة سيد السادات و الاعاظم احمد بن موسى الكاظم و اخيه الكريم  محمد بن موسى ، حيث تم تاليفه بثلاث لغات العربية ، الفارسية و الانكليزية . ان هذا الاثر الكبير من جهة محتواه و جودة اوراقه و تجليده و جذابية و جمالية الصور التي فيه صمم بدقة فنية رائعة ، انه يعكس ابعادا و جواب مختلفة من المراقد المقدسة لابناء الائمة و يقدم للزوار معلومات كاملة و جامعة عن تاريخ بناء هذه المقابر و يعتبر مصدرا غنيا و مهما للسياح من الايرانيين و الاجانب .




وقف، ميراث جاويدان

ان الكتاب النفيس " وقف میراث جاویدان " اثر خالد كتب في مجال موضوع اوقاف المراقد المباركة للسيد احمد بن موسى شاه جراغ ، محمد بن موسى ، حسين بن موسى ، علي بن حمزه و بقية المراقد المباركة في محافظة فارس .
    يحتوي الكتاب على لوحات و صور جميلة و اصيلة عن الحرم الطاهر مزين و مطبوع بشكل جذاب ، بالاضافة الى التعريف بالوقفيات و تاريخها في ايران و فارس يوضح الاثار الطيبة لاعمال الوقف و يشتمل على مستندات و اسناد و وثائق كتب الوقف ، فهرست الوقفيات ، اسماء و نيات الواقفين و مصروفاتها مما يتحصل من وقفيات ابناء الائمة في محافظة فارس .




البدر المنیر

موضوع اين کتاب که به زبان عربی است، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.قصیده ای شیوا به زبان عربی در وصف حضرت شاهچراغ بر زیبایی کتاب افزوده است.




Palace of light‏‫‭‭

موضوع اين کتاب که به زبان انگلیسی است، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.




تجلي‌گاه نور

موضوع اين کتاب، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.




Page 1 of 1

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار

وب سایت استاد محمد حسین رستگار
[معرفة المزيد]
 وب سایت استاد محمد حسین رستگار
أحدث منشورات
اشترك في النشرة الإخبارية

البريد الالكتروني :


 

وتعود ملكية جميع الحقوق محفوظة هذا الموقع من قبل محمد حسين رستکار.

©2014 HRastegar.ir 

 
.: Powered By www.KSPgroup.ir :.